02 Januari 2016

CATATAN DUA JANUARI

i) Saya semakin bingung. Menatap wajah yang telah saya akrabi semenjak hampir 20 tahun yang lalu. Budaya angkat-mengangkat semakin ketara mutakhir ini. Engkau angkat aku. Aku angkat engkau. Engkau pilih yang aku. Aku pilih yang engkau.Budaya angkat juga bukan rendah-rendah. Malahan angkatnya setinggi langit. Akhirnya, hanya masa yang akan menghakimi.

ii) Esok Pahang FC(PFC) akan mengumumkan barisan pemain yang bakal beraksi dalam kancah Liga elahMalaysia tahun hadapan. Diharapkan PFC akan lebih berjaya dan mara lebih 50 langkah ke hadapan. Semoga CEO baharunya orang muda serta barisan kejurulatihan 'Din' akan berjaya mencorakkan kejayaan yang sentiasa didambakan penyokong setia.

iii) Khabarnya penduduk Kuantan terpaksa menunggu lagi. Merah telah menjajah udara, laut, pantai, bumbung rumah. Lebih parah lagi, merah telah melanda hati dan perasaan warga yang terlibat. Mereka tidak tahu ke mana lagi ingin mengadu. Setelah yang lain semuanya menjadi tembok dan bata.

iv) Esok, seorang lagi anak akan meninggalkan rumah. Tinggalah kami bertiga sahaja. Terasa baharu semalam, anak-anak bermain, bergurau, merengek dan ketawa di hadapan mata. Hari ini mereka telah dewasa. Mereka meninggalkan kami untuk mengejar masa hadapan. Perlahan-lahan, saya mulai belajar berkongsi perasaan emak dan abah yang telah lama kami tinggalkan.


Tiada ulasan: