11 Januari 2016

EMAK

MALAM ini saya membawa emak ke klinik. Saya baru mendapat tahu badan emak sakit-sakit. Emak lemah dan kehilangan tenaga. Emak tidak bermaya. Di klinik emak dimasukkan air. Selepas proses rawatan tersebut, emak kelihatan kembali bertenaga. Alhamdulillah.

Semua orang yang lahir ke dunia punya emak. Saya juga begitu. Punya emak yang baik dan penyayang. Sewaktu saya kecil emak banyak berkorban untuk saya dana adik- beradik. Emak tidak pernah membantah, malahan turut menyokong setiap tindakan abah berkait dengan pelajaran kami.

Emak sentiasa memahami saya. Jika sesekali ke rumah emak, emak sentiasa ligat memasak untuk kami sekeluarga. Air tangan emak sememangnya tiada tolok bandingya dalam dunia ini. Chef yang bertaraf lima bintang sekalipun akan kalah berbanding air tangan ibu.

Emak sentiasa mengingati saya selaku anak sulung. Emak sentiasa ingat kepada anak-anaknya. Pada ketika-ketika tertentu, emak akan memasak makanan kegemaran kami dan mneghantarnya terus ke muka pintu

Emak,jasa emak tidak akan pernah terbalas oleh kami semua. Emaklah wanita pertama saya. Emaklah orang yang bertanggungjawab memperkenalkan Vida dengan kapal laut. Hidup perlu diteruskn meski dugaan bergalang ganti


11


Tiada ulasan: